Pilates. Dlaczego warto?

Pilates nazywany „świadomą drogą ćwiczeń” to coś więcej niż trening wzmacniający i kształtujący sylwetkę. Celem metody jest stworzenie równowagi wewnętrznej i zapanowanie nad własnym ciałem. Pilates wpływa nie tylko na wygląd ciała, ale także na to jak je odczuwamy i w jaki sposób ono pracuje. Systematyczny trening znosi codzienne przeciążenia układu ruchu i chroni przed kontuzjami i bólami kręgosłupa.

pilates_

Pilates często nazywany jest treningiem prawidłowej postawy, gdyż uczy utrzymywania fizjologicznych pozycji barków, kolan oraz krzywizn kręgosłupa. Pilates „wydłuża” ciało, przez co odciąża krążki międzykręgowe na całej długości kręgosłupa, a dzięki temu zmniejsza ryzyko wystąpienia dyskopatii i poważnych bólów kręgosłupa.

Mówiąc dalej o korzyściach płynących z ćwiczeń pilates, należy wspomnieć o ogólnym wzmocnieniu ciała. Metoda ta zwiększa siłę mięśni, w szczególności brzucha, pleców (zwłaszcza dolnej części), bioder, pośladków i ramion. Co więcej w sposób widoczny wysmukla sylwetkę. Dzięki metodzie pilates stajemy się bardziej świadomi swojego ciała, nasze mięśnie zachowują prawidłową długość, ciało zyskuje elastyczność, a dzięki nauce prawidłowego, pełnego oddechu dotleniamy cały nasz organizm.

Pilates to doskonały program, który pozwala zbudować świetną kondycję, zrzucić zbędne kilogramy i wyrzeźbić smukłą sylwetkę bez forsownych ćwiczeń. Dlatego nadaje się nie tylko dla ambitnych wyczynowców, ale i dla osób, które chcą wrócić do zdrowia po przebytych kontuzjach. Pilates może pomóc każdemu, należy go tylko dostosować do indywidualnych potrzeb.